söndag 22 mars 2009

Hantverkshelg 14 - 15 mars

Klockan 09.30 var alla deltagre samlade på Assmåsa för att medverka under den kreativa hantverkshelgen. Det var en blandning av deltagare och vi var lite mer än 30 st. Under helgen fick vi chans att prova på de hantverk vi tidigare hade önskat. Vi hann med tre pass, två på lördagen och ett på söndagen. När jag berättade för en kompis vad man kunde få prova på och göra under helgen frågade hon "Men det är väl inte bara er kår?". Hon var förvånad över att vi kunde bli erbjudna så många olika aktiviteter.

Under helgen kunde man göra silverarmband, lära sig att sticka, tillverka skaft till en kniv eller osthyvel, prova på smide, tova och laga riktig husmanskost.




Förutom allt hantverkande hann vi även med att mysa och att titta på melodifestivalfinalen.


Jag kan ju bara tala för mig själv men jag tyckte att det var en mycket lyckad helg. Jag tror att många håller med mig.

TACK till arrangörerna Bertil, Eva, Krister och Marina!

2 kommentarer:

  1. Hej!

    Jag kan också bara hålla med om att det var en kanonhelg!

    Ett stort tack till arrangörerna!!

    /Jonas

    SvaraRadera
  2. haha. jag ser ut som en amöba och 3lin som gullum. haha. "my precious".

    SvaraRadera