fredag 20 februari 2009

Syjunta - Lägerbålsfilt

På mötet i onsdags diskuterade vi fram hur vi ville att lägerbålsfilten skulle se ut och att Bertil och Håkan skulle undersöka läget.

För dom som inte var på mötet så kom vi fram till att ne lägerbålsfilt i orange fleece skulle vara det ultimata. Sen hur man vill designa filten är lite upp till var och en. Under kvällen kom förslag på att trycka loggan i svart på ryggen, sy på en huva, ha svart kantband med mera.

Bertil och Håkans färd till Stof och Stil var framgångsrik och de hade "Jättefin tjock orange flleece" (Bertil). Det fanns också bomullsband att ha runt kanten, snöre att ha till luvan och kardborrband.

Kostnaden för filten skulle totalt bli ca 220:- beroende på design. Vi har bestämt att om man vill göra en filt så kostar det 100:- och så står avdelningen för resten.

För att veta hur mycket som ska köpas in så måste vi veta innan tisdag förmiddag om ni vill göra en filt. Alla som vill göra en lägerbålsfilt MÅSTE kommentera detta inlägg. Skriva gärna om ni tänkt ha huva, kardborrband mm.

8 kommentarer:

  1. Tjena Sara!

    Jag vill bara säga att jag anmäler mig till reggträffen och jag e på det med lägerbålsfiltar:)

    Och jag kommer inte på onsdag, för jag ska på konsert och se billie the vision and the dancers ^^

    Men ni får ha det gött så ses vi när vi ses:)

    SvaraRadera
  2. Jag vill sy en lägerbålsfilt med huva.
    Jag tar med en vanlig symaskin och en overlockmaskin på mötet.
    Är det någon annan som har tillgång till en symaskin så vore det kanon.

    SvaraRadera
  3. Jepp jag vill med ha en lägerbålsfilt :)

    SvaraRadera
  4. Jag vill också ha en filt. Har tyvärr inte tillgång till någon symaskin som jag kan ta med.

    SvaraRadera
  5. jag vill också ha en filt. jag hade tängt ha huva.. och jag kan ta med en symaskin...

    SvaraRadera
  6. jag vill ha en med huva, tack.
    och jag kan ju alltid ta med symaskin.. men den funkar inte, så det är ingen mening med det.
    däremot har jag fått erbjudande om att ta med mig 'snoddas ala kivik' till onsdag. så det blir dubbelt upp med baden. ;)

    SvaraRadera
  7. Jag vill ha en filt me huva =)

    SvaraRadera